Meer succes met je beautysalon?

Meer succes met je beautysalon?

Heb je een beautysalon die wel wat meer omzet kan gebruiken? Er zijn een aantal manieren, om op korte termijn meer klanten over de vloer te krijgen. Welke manieren dit zijn? Dat kun je hieronder lezen!

Laat klanten kennis maken met je diensten

Komen sommige klanten in je beautysalon voor één specifieke behandeling? Dan is het de moeite waard om deze klanten ook kennis te laten maken met wat je nog meer kunt! Kun je masseren, maar bijvoorbeeld ook huidbehandelingen doen? Vertel dit aan je klanten, zodat ze dit mee kunnen nemen in hun gedachten. Nu gaan ze misschien wel naar een concurrent voor die andere behandeling, die jij ook kunt doen. Dat is natuurlijk zonde, deze omzet hou je natuurlijk liever zelf. Voor de klant is het ook een voordeel, want die is nu minder tijd en reiskosten kwijt als ze dit bij jou kunnen laten doen.

Stel klanten op de hoogte van acties

Vraag aan klanten bij het afrekenen, of je hun emailadres zou mogen hebben. Deze emailadressen kun je gebruiken om een klantenbestand aan te leggen, waarmee je acties kun rondmailen. Klanten zijn doorgaans gevoelig voor kortingsacties, waardoor de kans groot is dat ze hierop af gaan komen. Door naast deze acties, ook andere behandelingen voor te stellen, is de kans groot dat je omzet zal gaan stijgen. Ideaal toch?

Investeer in marketing

Door ervoor te zorgen dat je actief bezig bent met marketing, zul je merken dat je omzet ook zal stijgen. Dit kun je doen door actief te zijn op sociale mediakanalen als Twitter en Facebook, maar ook door te beschikken over een goede website. Een professioneel logo, hoort hier ook bij. Een goed logo voor je bedrijf zorgt voor herkenbaarheid, waarmee je meer klanten kunt trekken. Een professioneel logo laten maken, is een verstandige keuze. Hiermee laat je het over aan een specialist die precies weet waar hij op moeten letten om jouw logo succesvol te laten zijn. Ook kan deze expert de laatste trends meenemen op het gebied van logo’s. Het logo van je bedrijf is een belangrijk onderdeel van je totale merkidentiteit. Deze investering gaat je gegarandeerd meer omzet opleveren!